-G.E.N.G-

Friday, October 30, 2009

Kamu dan hakikat

Kamu bangga mengatakan yang kamu URBAN
Namun hakikatnya kekampunganmu masih terserlah

Kamu bangga mengatakan yang kamu pandai buat lawak
Namun hakikatnya hanya kamu seorang je yang gelak

Kamu bangga mengatakan yang kamu cantik
Namun hakikatnya tiada mata yang memandangmu

Kamu bangga mengatakan yang kamu ada ramai kawan
Namun hakikatnya hanya aku disisi

Kamu bangga mengatakan yang ramai lelaki mengayat2mu,selalu mesej2 and call2
Namun hakikatnya hanpon mu selalu sunyi

Kamu bangga mengatakan yang kamu arif soal agama
Namun hakikatnya wudhu pon xpenah lekat diwajahmu

Kamu bangga mengatakan yang kamu tidak suka memandang lelaki lain
Namun hakikatnya matamu sering melilau mencari

Kamu bangga mengatakan yang kamu seorang yang ‘branded’
Namun hakikatnya baranganmu semuanya MADE IN UPTOWN

Kamu bangga mengatakan yang kamu pembersih
Namun hakikatnya tangan nak makan pon xpenah nak basuh

Kamu bangga mengatakan yang kamu ramai peminat
Namun hakikatnya semua itu dusta

Kamu bangga mengatakan pakwe kamu alim
Namun hakikatnya tanganmu dia pegang, pinggangmu dia rangkul

Kamu bangga mengatakan akulah sahabat baikmu
Namun hakikatnya ianya hanya ketika kamu dalam kesusahan

Kamu bangga mengatakan yang kamu punya keluarga bahagia
Namun hakikatnya makan pun tak pernah semeja

Kamu bangga mengatakan yang pakwemu menyayangi dan menghormatimu
Namun hakikatnya bila gaduh tangannya sering hinggap di pipimu

Kamu bangga mengatakan yang kamu arif semua lagu dan artis omputih
Namun hakikatnya bila tanya pasal Katy Perry kamu ternganga-nganga

Kamu bangga mengatakan yang kamu suka mengemas
Namun hakikatnya bilikmu tak ubah seperti tongkang pecah

Kamu bangga mengeji dan mengata orang yang lemah
Namun hakikatnya dirimu lebih lemah

Mengapa kamu begitu?Atau hanya aku yang merasakan begitu?



p/s: tiada kaitan antara yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia.
jika ada yang terasa, mungkin ianya berlaku secara kebetulan...^^

3 comments:

Faziera said...

hahaha...
ni ape kes?
peringatan untuk semua ye?
heeee

MeaBerry said...

awww. hahah funny nye.. eh kalau die tak kenal katy perry, cuba tanya KATIJAH TAN. sure die kenal punye lah. hiihhhiii

nurul lalala said...

faziera: taw xpe!!agak2 terkena ngan yg idop 2 arap2 die sedor la...^^

mea: aku da try tye..mmg die knl sesgt ngan katijah tan tu..siap de otograp!!

Related Posts with Thumbnails