-G.E.N.G-

Tuesday, November 3, 2009

Kenapa saya bukan kawan baik awak??

Hari tu, awak marah saya..sebab kat dalam biodata saya tulis nama orang lain sebagai kawan baik saya..bukan awak. Awak tanya:

“kenapa saya bukan kawan baik awak??”

Dan saya pun terdiam. Tak tahu nak cakap apa. Dan paling penting tak tahu nak react macam mana. Jalan yang terbaik--> buat2 tetiba teringat nak call sumone.

So hari ni, di sini, saya jawab balik pertanyaan awak tu ye? [saya harap sangat awak dapat baca]

Awak rasa, kenapa awak bukan kawan baik saya??
Mestilah sebab:
1. Awak selalu tipu sayakat depan saya awak cakap lain, kat belakang awak cakap lain [bullshit!]
2. Awak tak puasa walaupun awak tak period (datang bulan)
3. Awak tak solat walaupun selalu marah saya selalu lambat solat.
4. Awak selalu suruh saya call/mesej awak tapi awak tak pernah nak buat begitu
5. Awak malas mandi dan awak tahu badan awak berbau tapi sibuk kutuk badan orang berbau
6. Awak cakap awak menyampah dengar lagu melayu tapi hari tu dok nyanyi lagu Cinta Pantai Merdeka kuat-kuat and penuh perasaan [siap tutup2 mata]
7. Awak selalu cakap kat saya awak selalu makan kat tempat mahal tapi terkejut beruk bila tengok resit KFC RM9++
8. Awak selalu kutuk bila saya speaking omputih. Grammar and pronounce xbtoi kata awak. Tapi bila awak speaking, budak tadika pon gelak sambil betulkan grammar awak.
9. Awak selalu kutuk saya tengok cite melayu sebab xlogik n jiwang. Tapi sibuk tengok spiderman (logic ke spiderman 2?). Pastu curi2 tengok cite sembilu malam2 [siap nangis2 lagi].
10. Awak selalu contact saya. Tapi bila nak pinjam duit, bila awak gaduh ngan bf awak, bila ade problem ngan orang lain..tapi bila saya baru nak cite pasal prob saya, awak buat2 tido.
11. Awak cakap saya pengotor bila saya basuh baju seminggu sekali tapi awak basuh baju sebulan sekali [pembersih la tu ek??]
12. Awak cakap lelaki tu pandang awak walaupun saya tahu dia pandang tempat lain
13. Awak cakap abang KFC tu nak flirt awak walaupun dia just amik order
14. Awak cakap ramai laki suka awak tapi ade 1 nama je yang awak asik sebut. Itu pun kazen awak.
15. Awak marah saya bila saya tengok muvi masa awak nak study. Tapi bila saya nak study, awak tengok cite klaka pastu gelak kuat2 macam orang gila.
16. Bila ada lelaki senyum kat awak, awak cakap lelaki tu gatal. Tapi bila ada lelaki tak senyum kat awak, awak cakap lelaki tu sombong. Bila ada lelaki senyum kat saya pulak, awak cakap lelaki tu mental retarded.[f***].

Bila suatu hari, saya ceritakan tentang awak pada kawan saya yang lain, dia tanya saya..

“camne la ko boleh tahan ngan orang perangai macam 2?”

Saya terdiam. Speechless. Tak tahu nak cakap apa. Tapi saya rasa maybe sebab saya tahu, takde orang lain yang boleh tahan dengan perangai awak. Takde orang lain yang nak kawan dengan awak. Dan saya rasa kesian sangat tengok awak dulu..sebelum kita berkawan, selalu jalan sorang2, makan sorang2, kadang-kadang cakap pon sorang2..so, saya buat keputusantahan jela dan terima seadanya keadaan awak. Bak kata omputih awak ni memang unic and rare!Dan saya bersyukur dapat kawan macam awak. Tapi, kita tetap bukan kawan baik!

4 comments:

MeaBerry said...

omg. u really have a fren like that?

u must b the most penyabar girl i eva met. kalau aku dapat kawan macam ni, hentuk pale die kat dinding ari2... haha

bella said...

hihihi adeiii sape la kwn ko tu ek??huhuhu klu ak mmg xsbr dh n mls nk lyn...

nurul lalala said...

mea: lucky her i still can hold my anger..kalo x mmg pakat hantok kat dinding le..^^

bella: baek ko xyah tau. kalo tau nt musti ko nangis..[cian aku!]

miza said...

takutnya aku..aku kenal x??

Related Posts with Thumbnails