-G.E.N.G-

Thursday, December 30, 2010

bila menang suka, bila kalah benci

-ihsan utusan-


First of all, aku nak ucap tahniah pada pasukan harimau malaya sebab menang dalam game menentang Indonesia semalam. MySpaceMaybe ramai jugak yang dah jangka kemenangan dorang. Semua rakyat Malaysia memang mengharap sangatlah dorang menang sebab Malaysia langsung tak pernah menang sebelum ni. Kemenangan ni diharap mampu menangkis segala perspektif negatif rakyat Malaysia tentang mutu bola sepak negara kita. Syabas Harimau Malaya, syabas Rajagobal~Buat pasukan Indonesia, syabas juga buat kamu kerana semangat juang yang tak putus2. Walaupun kalah, sekurang-kurangnya dapat jugak gol..

Walau bagaimanapun [ayat tesis aku], sedikit teguran dan peringatan buat rakyat Malaysia (termasuk aku), janganlah bila menang je sokong, puji..bila kalah sibuk maki2 dorang. Cuba jadi setia pada negara..heheheMySpace

Apa2 pun, diharapkan pasukan bola sepak Malaysia akan terus success di masa hadapan. Jangan bila dilambung dengan pelbagai pujian dan bonus, jadi lupa diri dan prestasi terus merudum. MySpaceYa, ini lah realiti industri sukan negara kita. Moga trend ni berubah ke arah yang lebih positif. Apa pun, syabas sekali lagi buat Malaysia kerana melabuhkan tirai 2010 dengan kenangan yang paling manis~

p/s: lagi manis sebab esok cuti..MySpacesayang pakcik Najib!

Klik sini untuk laporan perlawanan semalam.

5 comments:

M. Faiz Syahmi said...

dalam menang ni ekceli macam agak kecewa gak la aku nih.

bajet leh menang 2-0 game semalam. tapi kalah gak 2-1. tapi takpo., aggregat malingsia banyok.! haha. :P

pasni takleh makan mee sedap indo mee mee bandung bakso dah..~

Miecyber said...

Adat dunia..camtu lahhh


Bila saya blogjogging $$$$$$.....

Tuan-Belog said...

hehe..adab la tu...yg mng dipuji...yg kalah dikeji la...

Heidi Shafiq said...

aku bangga!! :D

Heidi Shafiq said...

aku bgga tgk dorang.. :)

Related Posts with Thumbnails