-G.E.N.G-

Monday, December 27, 2010

trend berpasangan@couple

Hai la..sorry guys. Dah lama tak update. Aku baru je balik dari JB. Mengantar kazen aku kawen. Biasa la bila cuti skola ni..semuanya berebut-rebut nak kawen. Senang katanya~heee..


Tiba2 aku teringat topik kat dalam Harian Metro-Antara cinta dan penimbaan ilmu. Sesuai sangat dengan aku and yang sewaktu dengannya lah~ Tapi sebenarnya sedikit sebanyak, memang betul pon apa yang dikatakan penulis tu. Trend berkapel ni da kira macam wajib pulak dikalangan student. Bukan je dekat U, malah sekarang ni dah berjangkit pada budak2 sekolah rendah. Kecik2 da pandai maen cinta..MySpace


Bagi aku, tak perlu lah nak cintan cintun ni kalo luka sunat pon tak kering lagi~MySpace
Apa yang sedihnya, parents pon sama dok bangga bila anak berkapel..k0n0nnya anak dia tu HOT. Siap jaja kat satu kampung yang anak dia tu da berkapel. Bila ditegur, dikatanya kita ni dengki!




Dulu bagi aku, hanya orang yang hot, cun, slim, tough n macho je yang dapat kapel. Tapi time kat skola, muka lagi worse dari william hung pon laku. Bukan niat nak menghina tapi aku rasa korang paham kot maksud aku. Time aku kat matrik dulu, baru seminggu masuk, da berkapel2..kenal time orientasi. Wtf? Sama la keadaannya time kat ukm.






Mungkin ke sebab tak nak di cop tak laku menyebabkan perkara ni terjadi? Ntah le..no komen. Penyudahnya, tak kekal pon. Abis je skola, break. Abis je matrik, break. Bagi aku kalo bercinta tu, biarlah kekal sampai ke akhir hayat..hak hak hak


However, aku tak lah larang or anti dengan orang yang kapel2 ni..cuma, biarlah kena pada usia dan masa. Contohnya bila dah betul2 bersedia nak kawen, barulah boleh bercinta/berkapel. Maknanya memang bercinta sebab nak kawen. Bukan sebab tak nak di cop tak laku, nak test market or just nak berpoya2 je. Ada paham?? Barulah bagus gitu..MySpace





Itu just pandangan aku je..pandangan korang cane pulak?

8 comments:

diana sofian said...

hehehe.. awak x cple??

eewana said...

sy sokong 200% pendapat cik nurul tu...
x kapel x beerti x laku...sape yg bfikiran org yg x pnh/ x kapel ni x laku sah2 org nomad laa..hahah
Allah dah bjanji, perempuan yg baik utk lelaki yg baik...so klu rse nk yg pasangan yg baik tu jg lah diri sendiri n adab baik2...
x perlu nk mengagung2kn budaya kapel ni...jgn nk cipta istilah kapel secara islam lah ape lah...smmgnya couple tu haram...
peringatan bt diri sendiri lbh utama..utk yg lain juga...maaf klu ad tslp ckp..pandangan sy shj...

*wani sok ko jgn gelak kat ak lak..hahha*

nurul lalala said...

diana: kalo sy kapel, rasanya sy tak wat entry tajuk camni..hahahaahha


eewana: yela2..janji tak gelak punye!!!

Ajie Mohd Tahir said...

like this :)

kbnykannye trlibat dgn cinta lokasi.msuk sini,bcnta dgn org sni.msuk sne,brcnta dgn org sne.
=='

prsaan.mkin dlayan mkin mnjdi.

:)

Hellioz said...

ouh.
kanak2 sekarang ikut trend.

urbanisasi depa panggil
kah3

nurul lalala said...

ajie: sangat setuju! tu la yg nak dimaksudkan cuma tak tau term-->cinta lokasi.hehehe


hellioz: mcm fesyen plak..siap ade trend..haha

Tuan-Belog said...

trend remaja skang kapel break kaepl break...
tp tgk la trend artis...kawin cerai kawin cerai...mcm mainan plak..

nurul lalala said...

tuan-belog: sokong 100%!!
dorang cam pandang remeh je bab kawin cerai ni..tp mungkin gak sbb takde jodoh~huhu

Related Posts with Thumbnails