-G.E.N.G-

Wednesday, March 16, 2011

Entry cintan-cintun: Aku perlukan bantuan kalian..

Entry ni ditulis on behalf kawan aku, ni masalah dia:


Kawan aku (M-perempuan) tak sure tentang perasaan dia terhadap kawan baik dia (A-lelaki). Beberapa tahun dulu, A macam ada perasaan kat M. Malangnya M menolak cinta A sebab masa tu A baru je lepas clash dengan makwenye. M takut A hanya nakkan rebound girl je dan bukannya serious. So M reject la A dan cakap pada A--> biarlah kita kawan sampai bila-bila.



As time goes by, A pon da ada makwe baru tapi A dan M still berkawan macam biasa. Bila A clash dengan makwe dia sekali lagi--> M tertanya-tanya: Masih adakah peluang untuk aku? Walau bagaimanapun, sekarang ni, ada sorang pompuan (P) minat gila kat A. Dah lama pompuan tu minat kat A. Tapi A takde feeling langsung kat P. M pernah juga nasihatkan A supaya terima je P tu sebagai kawan dulu. Setelah beberapa lama, bila M tanya pada A tentang hubungannya dengan P, A jawap: Masih dalam proses perkenalan.




Masalah sekarang ni:

1- Perlu ke M berterus-terang dengan A tentang perasaan dia?
2- Tak kesian ke dengan P kalau lah A masih ada hati pada M?
3- Ada laki lain (B) yang minat M. Perlu ke M setel dengan A dulu or just go with the flow with B?





P/s: Aku tak berapa arif bab2 cintan cintun ni..boleh tolong bagi tips/nasihat terbaik untuk M?



7 comments:

nmS said...

ke masalah ko ni?hehehe..
aku pun xtau la..kompleks sgt....
kalau ada jodoh. mesti pintu hati terbukak tak kira la untuk M ke P ke B ke C ke kan..hehe

blogger addict said...

pening gak baca M,P,A.....entah la....kawin je la dua2.....hehehehe...

nabilazhar said...

erkk complicated nye kisah cinta ko nih... :p

nurul lalala said...

nmS n bell: KAWAN aku punye daa....


blogger addict: mmg pening..time nak type tu p0n pening gak! huhu

Along Usop said...

M tu bagi la hint2 kat si A..
mase dok sembang2 tu..
mane la tau.. org tu masih simpan rase..

bagi hint pulak.. takpyh la terlalu berkias..
biar faham dalam samar.. kalau same2 bagi hint lampu ijau.. teruskan je =)

nurul lalala said...

Along: GREAT idea!!!!!!!!! mekaseh..=D

NURSYAZWANI ZAINAL said...

gtau je trus..kang kalo da melepas nti menyesal x sudah..ahahaha

Related Posts with Thumbnails