-G.E.N.G-

Monday, August 1, 2011

Takut orang nampak

Situasi 1:
Ali dan Abu nak mencuri.
Ali: Abu, ko jaga depan. Takut orang nampak nanti..
Abu: Ok2..aku back up..aku back up.


Situasi 2:
Milah dan Seman berdating dalam kereta.
Seman: Yang2..jom kita bercomolot?!
Milah: Ala abang ni..malulah. Lagipun takut orang nampak nanti..


Situasi 3:
Waktu tengahari di bulan Ramadhan..
Leman: Kat mana kita nak makan ni?
Bob: Makan kat tepi semak tu la..Takut orang nampak plak nanti..




Kita selalu takut kalau2 orang nampak kesalahan yang kita buat. Tapi, pernahkah kita takut bahawa ALLAH memang melihat semua kesalahan yang kita lakukan?







Renung-renungkan.




p/s: Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang sebelumnya~

4 comments:

saharinasaharudin said...

salam ramadhan :)

cik bubu said...

ahehe comel je :D funny*

nurul lalala said...

saharina: salam ramadhan jugak~^^


cik bubu: kamu pon comel juge..hehe

Princess Feyqa said...

nice entry :)

selamat berpuasa gak yee

Related Posts with Thumbnails