-G.E.N.G-

Wednesday, February 15, 2012

Suatu hari di kelas mengaji

Assalamualaikum.


Setiap Sabtu, aku akan pergi kelas mengaji (bukan nak tunjuk alim/baik/skema tapi dah memang kenyataan sebab bangang la pergi belajar kan??). Suatu hari yang hening, *bajet cerita zaman dahulu kala* ditakdirkan tenaga pengajar tak cukup. So kelas aku kena campur dengan kelas lain (kelas ni patutnya hari lain)


Tiba-tiba masuklah seorang budak laki ni..Muka dah ohsem. Rambut pon ohsem. Cuma ketinggian je kureng sikit. Tapi takpe, orang cakap kalau berpasangan dengan orang pendek,nanti murah rezeki kan?? Ok. Enough about him. Then, kelas pon bermulalah seperti biasa. Tiba time dia kena baca..perrghhhh suara dah layak masuk akademi al-quran dah.MySpace Aku pon senyum simpul sebab kagum dengan suara dia. "Harap2 dapat sama kelas dengan dia lagi" kata hati gatalku.


Minggu seterusnya, kelas kami tak bergabung. Tiba-tiba, dia datang masuk nak jumpa ustaz aku dengan sorang budak perempuan (around 5 tahun kot umur dia)

Dia: "Ustaz, macam mana Miera (bukan nama sebenar)? Ok ke dia ngaji?"

Ustaz: "Uihh..pandai dah budak tu. Elok ngaji dia. Lancar je. Selalu ke ngaji dengan ayah?" (ustaz tanya kat Miera)

Miera: "Selalu. Pas solat ayah selalu ajar ngaji."




Pehhh...sekali bapak orang daaa...MySpacemuka je awet muda. Bila di soal selidik, mamat tu umur dia dah 30 lebih da. Adeh. Patah hati betol! Asal aku minat je, laki orang la..bapak orang la..Sama kes dengan Redza Minhat, Ustaz Don, Johnny Depp dan seangkatan dengannya. Bila cakap dengan mak aku, lagi sadis. Tau dia cakap apa?

Redza Minhat..tinggal kenangan..

Ustaz Don..khabarnya dah bertunang. Btoi ka abg don?????




"Tu lah..orang datang ngaji niat nak menuntut ilmu. Bukan nak menggatal."


Cit. 






p/s: Never mind I find..someone like you...hehehe *tapi bukan laki or bapak oranglah ye..*

2 comments:

tomatokering :) said...

hihihi.. takpe.. ada lagi tu yang macam tu jumpe lah nanti :P

aqilah mazalan said...

hahaha, gatal! tulah niat tak betul :P

Related Posts with Thumbnails